فعالیت بیش از ۵ هزار دستگاه ناوگان باری در خراسان جنوبی 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۵ هزار و ۴۷۱ دستگاه ناوگان باری در استان خبر داد.  

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل پارسال بیش از ۷ میلیون و ۳ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، شش درصد افزایش یافته است.  

او افزود: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا با ۵ هزار و ۴۷۱ دستگاه ناوگان باری با ۱۰ هزار و ۲۲۱ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

حاجی صفری با بیان اینکه با توجه به شناسنامه هر کالا بارنامه صادر شده است، ادامه داد: مقصد کالا‌های جابجا شده از استان به تهران، مشهد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: از فروردین پارسال بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود که با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.  

او گفت: مهم‌ترین دستاورد‌های حذف فیزیکی بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.